Domů Aktuality Léto 2021 bylo z pohledu domácího turismu historicky nejlepší

Léto 2021 bylo z pohledu domácího turismu historicky nejlepší

0

Během léta 2021 tvořily podle ní přibližně 80% návštěvnosti, tedy naprostou většinu ubytovaných hostů na Slovensku domácí návštěvníci, na které se zaměřovala i taktická kampaň agentury na podporu cestovního ruchu Slovakia Travel. Celkem 3,2 milionu nocí strávili Slováci na dovolené na Slovensku, v prázdninových měsících letošního roku se ubytovalo v hotelech, penzionech či chatách 1,02 milionu domácích hostů, což představuje o 16,1% vyšší počet Slováků než v roce 2019, který byl dosud považován za nejlepší turistický rok v historii Slovenska.

Skvělá čísla domácího turismu se v roce 2021 dosáhla i přes pandemická omezení, která v roce 2020 nebyla natolik přísná. Vyplývá to z údajů Statistického úřadu SR. V loňském roce letní návštěvnost domácích dosáhla téměř 940.000 hostů, před dvěma lety to bylo téměř 882.000 hostů.

„Naskočili jsme do rozjetého vlaku a připravili kampaň, jaká u nás v oblasti cestovního ruchu ještě nebyla. O místech na trávení dovolené se mluvilo všude – v televizích, rádiích, četli jste o nich v tištěných médiích. Slováci se rozcestovali po Slovensku a na vlastní oči viděli místa, o kterých dosud jen četli nebo slyšeli. Ty procenta by byla ještě vyšší, ale je třeba si uvědomit, že mnoho Slováků trávilo léto na svých chatách nebo u přátel,“ řekl Václav Mika, generální ředitel Slovakia Travel.

Pro nepříznivou a nejasnou pandemickou situaci však podle něj Slovensko nadále zaznamenává pokles zahraničních návštěvníků. V aktuální letní sezóně se ubytovalo na Slovensku 229.000 cizinců, což bylo o 63% méně než před dvěma lety před pandemií.

„Tento pokles je v důsledku pandemických opatření přirozený. Domácí turisté výpadek zahraničních cestovatelů nevykryjí. Důležitá jsou jasně nastavená pravidla. Proto jsme po letní taktické kampani na Slovensku rozjeli informační kampaň v okolních zemích, ve které vysvětlujeme podmínky vstupu na Slovensko a pomáháme orientovat se v této nejasné situaci,“ uvedl Mika.

Slovakia Travel se po úspěšné letní sezóně zaměřuje i na zahraniční trh, spustila informační kampaň v Česku, Polsku a Maďarsku, ve které hlavně objasňuje pravidla vstupu zahraničních turistů na Slovensko. Prioritou je i Expo Dubaj 2020, a to v rámci vizuální a obsahově poutavé expozice ve slovenském pavilonu, která prezentuje naši zemi jako atraktivní dovolenkovou destinaci.


Tip redakce: Baví Vás zajímavé čtení? Aktuality, zajímavosti a mnoho dalšího naleznete na webu primainspirace v kategorii nezařazené.


BEZ KOMENTÁŘE

Exit mobile version