Léto 2021 bylo z pohledu domácího turismu historicky nejlepší

on

|

views

and

comments

Během léta 2021 tvořily podle ní přibližně 80% návštěvnosti, tedy naprostou většinu ubytovaných hostů na Slovensku domácí návštěvníci, na které se zaměřovala i taktická kampaň agentury na podporu cestovního ruchu Slovakia Travel. Celkem 3,2 milionu nocí strávili Slováci na dovolené na Slovensku, v prázdninových měsících letošního roku se ubytovalo v hotelech, penzionech či chatách 1,02 milionu domácích hostů, což představuje o 16,1% vyšší počet Slováků než v roce 2019, který byl dosud považován za nejlepší turistický rok v historii Slovenska.

Skvělá čísla domácího turismu se v roce 2021 dosáhla i přes pandemická omezení, která v roce 2020 nebyla natolik přísná. Vyplývá to z údajů Statistického úřadu SR. V loňském roce letní návštěvnost domácích dosáhla téměř 940.000 hostů, před dvěma lety to bylo téměř 882.000 hostů.

„Naskočili jsme do rozjetého vlaku a připravili kampaň, jaká u nás v oblasti cestovního ruchu ještě nebyla. O místech na trávení dovolené se mluvilo všude – v televizích, rádiích, četli jste o nich v tištěných médiích. Slováci se rozcestovali po Slovensku a na vlastní oči viděli místa, o kterých dosud jen četli nebo slyšeli. Ty procenta by byla ještě vyšší, ale je třeba si uvědomit, že mnoho Slováků trávilo léto na svých chatách nebo u přátel,“ řekl Václav Mika, generální ředitel Slovakia Travel.

Pro nepříznivou a nejasnou pandemickou situaci však podle něj Slovensko nadále zaznamenává pokles zahraničních návštěvníků. V aktuální letní sezóně se ubytovalo na Slovensku 229.000 cizinců, což bylo o 63% méně než před dvěma lety před pandemií.

„Tento pokles je v důsledku pandemických opatření přirozený. Domácí turisté výpadek zahraničních cestovatelů nevykryjí. Důležitá jsou jasně nastavená pravidla. Proto jsme po letní taktické kampani na Slovensku rozjeli informační kampaň v okolních zemích, ve které vysvětlujeme podmínky vstupu na Slovensko a pomáháme orientovat se v této nejasné situaci,“ uvedl Mika.

Slovakia Travel se po úspěšné letní sezóně zaměřuje i na zahraniční trh, spustila informační kampaň v Česku, Polsku a Maďarsku, ve které hlavně objasňuje pravidla vstupu zahraničních turistů na Slovensko. Prioritou je i Expo Dubaj 2020, a to v rámci vizuální a obsahově poutavé expozice ve slovenském pavilonu, která prezentuje naši zemi jako atraktivní dovolenkovou destinaci.

Share this
Tags

Must-read

Vyberte si svého průvodce životem v podobě magického kamene

Mapa oblohy v den vašeho narození může mít údajně silný vliv na váš další život. Výrazně prý dokáže ovlivnit vaše schopnosti, obavy, silné stránky,...

Město vybudovalo nové osvětlení přechodů pro chodce

V Hurbanově v okrese Komárno bylo vybudováno nové osvětlení průchodů pro chodce na státní silnici I/64. Do užívání bylo předáno v polovině října, informovala...

Výrobní ceny ve Španělsku v září vzrostly nejvíce za téměř 44 let

Výrobní ceny ve Španělsku v září pokračovaly v růstu, přičemž dosáhly druhé největší tempo od začátku těchto statistik. Přispělo k tomu zejména zdražení energií,...
- Reklama -PR články

Recent articles

Další články z rubriky